Multiplayer

Bekräftade Multiplayer-lägen

N/A

Multiplayer-förslag

Har kan ni skriva era idéer gällande MP-lägen som kan vara med i spelet.

Reqos "Bombing Run"-förslag

Bombing Run är ett litet party MP-läge som inte alls spelar som själva äventyret, men utspelas i samma värld med samma karaktärer och design. Det är väldigt simpelt, men även roligt. Två spelare kan spela på en och samma dator, och man använder endast (kan komma lite mer advancerade kontroller) upp, ner, vänster och höger. De olika banorna man kan spela på är sedda uppifrån och är labyrinter med massor av hinder och puzzel av olika slag. Spelarna börjar på varsin sida av labyrinten och deras vägar möts i mitten. Där finns en detonator, och spelarnas karaktärer har varsin bomb fastklistrade på sig. Den som först når detonatorn spränger bort motståndaren, men om man faller på ett hinder (nuddar en rörande fiende t ex) startar man om från början av labyrinten.

Labyrintens puzzel och hinder kan advanceras genom att lägga in gudastenar från huvudäventyret. Man måste t ex nå dödsstenen för att kunna tranformera sig till en spirit form och phasa igenom en vägg. Man spelar även som vanliga fiender från spelet, och inte som Stensväljare.

Puncture's "CTF"-förslag

Som rubriken säger, ett Stensväljar-Capture the Flag. Vet inte riktigt hur det ska utspelas, men kanske en flagga i mitten, eller i varandras bas. Försten till tre, alternativt att man får välja poängen själv, vinner. Tre i varje lag.
Flaggan kan till exempel vara en helig staty/sten/relik/vapen eller nåt. Om det till exempel är ett vapen, kanske man ska förstöra den andra basen med detta, eller dylikt.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License