Samlarobjekt/Upplåsningar

Här kan ni läsa, och dela med er av, nya idéer gällande spelets samlarobjekt och upplåsningar. Vad ska man kunna samla på i spelet? Vad ska man kunna låsa upp?

Samlarobjekt

Lost Souls

Efter att invarderats av vikingakungen dör alla stensväljare utom en. Resten måste på egen hand ta sig till deras himmelrike, men det är inte alltid lätt för en liten ljusboll. Precis som farfar Rockswallow är de vilsna själarna runda små ljusbollar, som frias så fort man nuddar dem. Om Rockswallow friar alla 100 låser spelaren upp någonting. Alla själar har egna namn, bakgrunden och sätt att tacka Rockswallow på, som de förstenade drakarna i Spyro the Dragon (PSX).

99 själar finns i själva spelet, medan den 100:ade är just Farfar Rockswallow. Spelaren får fria honom efter den sista bosstriden, när Rockswallow inte längre behöver hans tips. Om förhållandet mellan spelaren och farfar Rockswallow under spelets gång blivit starkt så kan detta bli en känslosam scen.

Vissa själar kanske också ger spelaren Side-Quests som belönas med concept art. Om ni har förslag till side quests, skrev ner dem här.

Insperationer: Wisp (Warcraft), Förstenade drakar (Spryro)

Upplåsningar

Chamber of Trials

Läs mer här

Cutscenes, filmsekvenser

När man sett en filmsekvens en gång i spelet ska man kunna se den igen. //Ridley
Kanske som i Diablo 2? // Puncture
Kanske det, men jag vet inte hur det är där. //Ridley
Inte så jätteavancerat, i huvudmenyn så finns det en Cinematics-knapp längst ner. //Punc

Musik

Man ska kunna låsa upp spelets alla musikstycken och lyssna på dem i en musik-meny. //Ridley

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License